Trafikten Sağlığa Tüm Kurumlar Seferber Oldu

24 Mayıs 2026 (Güncellenme: 24 Mayıs 2026) | Mersin Haber | Manşet, Mersin Asayiş, Mersin Haber, Mersin Son Dakika

Mersin’de Kurban Bayramı öncesi güvenlik, sağlık ve trafik tedbirleri en üst seviyeye çıkarıldı. Atilla Toros tarafından Otoyol Jandarma Komutanlığı uygulama noktasında yapılan açıklamada, vatandaşların huzurlu bir bayram geçirmesi için binlerce personelin sahada görev yapacağı duyuruldu.

Mersin Valiliği koordinesinde yürütülecek bayram tedbirlerinin 22 Mayıs ile 1 Haziran tarihleri arasında uygulanacağı belirtilirken, özellikle şehirler arası yolculukların yoğunlaşacağı bayram döneminde trafik güvenliğinin ön planda tutulacağı ifade edildi.

Vali Atilla Toros yaptığı açıklamada, İçişleri Bakanlığı’nın talimatları doğrultusunda tüm kurumların koordineli şekilde çalışacağını belirterek, “Vatandaşlarımızın huzur ve güven içinde bir bayram geçirmesi için tüm hazırlıklarımız tamamlandı” dedi.

Bayram süresince Mersin genelinde emniyet, jandarma ve sahil güvenlik ekiplerinden oluşan 3 bin 507 personelin görev yapacağı açıklandı. Güvenlik güçlerinin kullanımında günlük 700 araç ve 11 dron bulunacağı belirtilirken, trafik yoğunluğu yaşanan güzergâhlarda denetimlerin artırılacağı kaydedildi.

Özellikle kurban satış ve kesim alanlarında vatandaşların mağdur olmaması için sıkı önlemler alınacağı vurgulandı. Sahte para kullanımı, dolandırıcılık girişimleri ve benzeri olaylara karşı hem fiziki hem de siber denetimlerin bayram boyunca devam edeceği bildirildi.

Mersin’de oteller, pansiyonlar ve günübirlik kiralık evlere yönelik denetimlerin de artırıldığı açıklandı. Kayıt dışı konaklama faaliyetlerine kesinlikle izin verilmeyeceğini belirten yetkililer, kamu düzenini bozabilecek girişimlere karşı güvenlik güçlerinin sahada olacağını ifade etti.

Kurban Bayramı sürecinde hijyen ve halk sağlığına yönelik tedbirler de dikkat çekti. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü bünyesinde görevli 53 veteriner hekimin de aralarında bulunduğu 77 personel, kurban satış ve kesim noktalarında denetim gerçekleştirecek. Kesim işlemlerinin yalnızca belirlenen alanlarda yapılması için çevre ve sağlık denetimleri uygulanacak.

Düzensiz göçle mücadele kapsamında İl Göç İdaresi Müdürlüğü ekipleri de görev başında olacak. Terminal, transit güzergâhlar ve kritik geçiş noktalarında mobil göç noktası uygulamaları aralıksız sürdürülecek.

Sağlık hizmetleri kapsamında ise günlük 70 uzman hekim, 68 pratisyen hekim dahil toplam 1.650 sağlık personelinin görev yapacağı bildirildi. Vatandaşlara kesintisiz sağlık hizmeti sunulabilmesi amacıyla 98 ambulans ve toplam 140 sağlık aracı hazır bekletilecek.

112 Acil Çağrı Merkezi’nde ise sağlık, polis, jandarma, AFAD, sahil güvenlik ve itfaiye ekiplerinden günlük 97 personelin görev yapacağı açıklandı. Ayrıca AFAD ekiplerinin olası afet ve acil durumlara karşı hazır halde bekletileceği ifade edildi.

Programın ardından uygulama noktasındaki vatandaşlarla sohbet eden Vali Atilla Toros, sürücülere trafik kurallarına uyma çağrısında bulundu. Bayram süresince görev yapacak güvenlik personeline teşekkür eden Toros, tüm Mersinlilerin huzurlu bir bayram geçirmesi temennisinde bulundu.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir