Kazım Ergün açıkladı: Çalışan emekli sayısı son 6 yılda yüzde 185 arttı

13 Mayıs 2026 (Güncellenme: 13 Mayıs 2026) | Mersin Haber | Manşet, Mersin Ekonomi

Türkiye Emekliler Derneği Genel Başkanı Kazım Ergün, çalışan emekli sayısındaki artışın ekonomik sıkıntının açık göstergesi olduğunu belirterek emekli maaşlarına acil düzenleme çağrısında bulundu.

Türkiye Emekliler Derneği Genel Başkanı Kazım Ergün, SGK’nın Şubat 2026 sigortalı istatistiklerine ilişkin yaptığı değerlendirmede çalışan emekli sayısındaki hızlı artışa dikkat çekti. Ergün, emeklilerin artık geçimlerini sağlayabilmek için yeniden iş hayatına dönmek zorunda kaldığını ifade etti.

Açıklanan verilere göre 2020 yılında 746 bin 766 olan çalışan emekli sayısı, 2026 yılında 2 milyon 130 bin 20’ye ulaştı. Böylece altı yıl içerisinde çalışan emekli sayısında yüzde 185,23 oranında yükseliş yaşandı.

Kazım Ergün, özellikle bazı illerde artış oranlarının çok daha yüksek seviyelerde gerçekleştiğini belirtti. Niğde yüzde 279,54 ile listenin başında yer alırken, Kahramanmaraş yüzde 270,05, Ordu yüzde 268,96, Düzce yüzde 260,51 ve Malatya yüzde 244,63 oranıyla dikkat çekti.

TÜED Başkanı, bu tablonun tesadüf olmadığını vurgulayarak emeklilerin düşük maaşlar nedeniyle çalışmak zorunda bırakıldığını söyledi. Özellikle Bağ-Kur ve SSK emeklilerinin aldığı maaşların enflasyon karşısında ciddi şekilde eridiğini ifade eden Ergün, birçok emeklinin açlık sınırının altında yaşam mücadelesi verdiğini kaydetti.

Açıklamada dikkat çeken bir diğer unsur ise verilerin yalnızca kayıtlı çalışan emeklileri kapsaması oldu. Sosyal Güvenlik Destek Primi ödeyerek çalışan emeklilerin sayısının açıklandığını belirten Ergün, kayıt dışı çalışan emeklilerin ise resmi tablolarda yer almadığını söyledi.

Kazım Ergün, emeklilerin çocuklarına destek olabilmek, kira ve faturalarını ödeyebilmek ya da temel yaşam ihtiyaçlarını karşılayabilmek için yeniden çalışmaya yöneldiğini dile getirdi. Mevcut ekonomik koşulların emeklileri zor durumda bıraktığını belirten Ergün, genç işsizliğinin artmasının da çalışan emekli sayısındaki yükselişle bağlantılı olduğunu savundu.

TÜED tarafından yapılan çağrıda emekli maaşlarının gerçek enflasyon oranında artırılması gerektiği ifade edildi. Ayrıca en düşük emekli maaşının asgari ücret seviyesine çıkarılması talep edildi.

Dernek, çalışan emekliler üzerindeki vergi ve kesintilerin azaltılması gerektiğini belirtirken, ek ödeme oranlarının da yüzde 10 seviyesine yükseltilmesini istedi. Bölgesel farklılıkların dikkate alınması gerektiğini vurgulayan Ergün, özellikle yüksek artış görülen iller için ilave destek mekanizmalarının devreye alınması çağrısında bulundu.

Mersin’de yaşayan emekliler de artan hayat pahalılığı nedeniyle ekonomik baskının her geçen gün arttığını ifade ediyor. Özellikle temel ihtiyaç ürünlerine gelen zamların emeklilerin bütçesini ciddi şekilde etkilediği belirtiliyor.

TÜED Başkanı Kazım Ergün, emeklilerin umutlarını kaybetme noktasına geldiğini ancak hak mücadelesinden vazgeçmeyeceklerini belirterek, emeklilerin sesi olmaya devam edeceklerini söyledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir